joi, 3 februarie 2011

Eleni Sikelianos


Decameronul

Nu gândi în somn eu sunt
Absentă
Aceste
nopţi
repetate
Ca nişte
Nume
Nu îmi datorează
Nimic; Nu gândi
Sunt pregătită
Să am o vârstă scheletică
Lipită de gâtul meu
Dar de ce sunt construită aici
De ce sunt întotdeauna oarbă?

La ceva de exemplu Tot ceea
Ce vedem e făcut
Din elemente chimice
Care trec prin
Bariera de energie
Şi un pătrat albastru aplicat pe corpul Pământului;
Ca şi când ar fi spus; aici; trăiţi aici; voi toţi cei şase miliarde; şi
Chiar aşa am făcut; pregătiţi să
Zâmbim dimineaţa şi să vărsăm lacrimi noaptea; şi mâine şi seara şi
Apoi din nou, în ziua următoare;

(caesura)

din mingea de foc din care a început
universul
acum aproximativ
15 miliarde de ani: Bun venit!

nouă tuturor celor
cu originile
în praf.


Un comentariu:

  1. Eleni Sikelianos a primit două premii Gertrude Stein pentru literatură americană inovativă, o bursă Fulbright şi premiul James D. Phelan. Cele mai recente cărţi ale ei sunt Earliest Worlds şi California Poem.

    RăspundețiȘtergere