marți, 8 noiembrie 2011

Florin Mugur


Păpădia

Aş fi vrut să inventez păpădia
îţi fac această mărturisire
dar am început cu tremurul şi m-am oprit acolo.
Relaţiile mele cu tremurul au fost zilnice -
moştenisem nervii unui rege
moştenisem suficienţa şi istericalele unui rege bătrân.
Cu vremea rănile vechi
mi s-au tras pe neobservate spre inimă
mi s-au tras pe neobservate spre marginea mării
mi s-au tras către locul de unde încep cutremurele
şi nu ştiu, nu mai ştiu - uite
mă pregătesc cu o neaşteptată febrilitate
să devin un poet uitat.
Pe mormântul meu o cafea neagră
fumegând ca o candelă.


Un comentariu:

  1. Florin Mugur (n. 7 februarie, 1934, București - d. 9 februarie, 1991) a fost un poet, eseist și prozator român de etnie evreiască.
    A debutat literar la vârsta de 13 ani, iar la vârsta de 19 ani a publicat prima carte.
    A fost redactor la editura Cartea Românească și redactor-șef adjunct al revistei Argeș.
    Prieten apropiat al lui Norman Manea.
    Când soția, Iulia, a decedat, și fiind și el însuși bolnav, s-a sinucis.

    sursa:http://ro.wikipedia.org/wiki/Florin_Mugur

    RăspundețiȘtergere