sâmbătă, 2 iulie 2011

Dinu Ramură


Deosebire

Avându-te pe tine-n gând,
Mai trec şi azi din când în când
Pe-a teilor cărare;
Întreaga fire, tristă ce-i,
Şi trişti ce sunt sărmanii tei
Văzând că sunt lipsiţi şi ei,
De floare.

Cu dânşii eu doinesc de dor,
Căci floarea le lipseşte lor,
Cum îmi lipseşti tu mie.
Zadarnic crengile-şi aplec,
Zadarnic vin şi eu, şi plec,
Mi-e calea pe-orişiunde trec,
Pustie.

Pe tei vedea-voi muguri dând
Vedea-voi florile-n curând
Ieşind, ca şi-altă dată;
Pe lângă tainicul şirag,
Lipsit de ce mi-a fost mai drag
Vreodată.


Un comentariu:

  1. Dinu Ramură

    "E numele adoptat, în faza începuturilor literare, de scriitorul A.de Herz. S-a născut în Bucureşti, la 15 decembrie 1887.
    Retras din şcoala militară, urmează cursurile liceului Gh. Lazăr şi Universitatea, la Bucureşti, luându-şi licenţa în litere.
    A fost secretar de redacţie la Semănătorul. Din 27 septembrie 1917 şi până la 11 noiembrie 1918 a editat cotidianul Scena. Nu şi-a publicat poeziile în volum.
    A colaborat la: Adevărul literar şi artistic, Convorbiri literare, Familia, Făt-Frumos, Junimea literară, Luceafărul, Semănătorul, Vieaţa nouă, Viaţa românească şi altele.
    Stins din viaţă la 9 martie 1936, în Bucureşti."

    Poeţi de la Semănătorul, ediţie de Petru Homoceanul, Editura Minerva, Bucureşti, 1978

    RăspundețiȘtergere